Het begin van mijn avontuur - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu Het begin van mijn avontuur - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn avontuur

Door: Sanne Mulder

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Januari 2014 | Costa Rica, Heredia

Het is eindelijk begonnen, vier maanden in Costa Rica!
Op het vliegveld werd ik pas echt zenuwachtig en in afscheid nemen ben ik nooit goed in geweest.
Eenmaal door de douane ging het eigenlijk wel goed, alle spanningen waren achter de rug en ik stond er nu helemaal alleen voor!
Na een vlucht van 11 uur stond ik op het vliegveld in Panama, daar heb ik nog eens 4,5 uur gewacht en daarna moest ik nog een klein anderhalf uur richting San José - Costa Rica vliegen.
Bij de uitgang van het vliegveld stonden wel minimaal 50 mensen met een bordje met namen erop. Het duurde daarom ook wel op zijn minst 10 minuten voordat ik mijn naam op een bordje zag.
De twee jonge jongens brachten me naar mijn nieuwe huis in Heredia, dat is een klein stadje dicht bij San José.
Ik werd warm ontvangen door mijn 'nieuwe' moeder Nancy en haar vriend Oscar.
Ik heb hier een eigen kamer en ik woon met drie andere vrijwilligers; iemand uit Belgie, Canada en Engeland. Alledrie hele lieve meiden waarmee ik het goed kan vinden.
Na een goede nachtrust gingen we met alle vrijwilligers de dag erna San José bezoeken.
San José is geen mooie stad, helemaal niet zelfs maar de sfeer is super goed! Overal staan kraampjes met vers fruit en kledingwinkels met leuke zomerkleding maar ze zijn hier vooral erg fan van fastfood. McDonald's, Burgerking, KFC, Wendy's, Pizzahut etc. en je komt het overal tegen.

Vandaag heb ik mijn introductie gehad van Projects Abroad, dat is de vrijwilligers organisatie waarbij ik ga werken deze komende maanden. Ik heb nog andere vrijwilligers ontmoet en we kregen een tour door Heredia.
Ik ga de eerste twee maanden een Care project doen met een Spaanse cursus ernaast en de laatste twee maanden ga ik een Teach project doen.
Morgen wordt ik opgehaald door een werknemer van Projects Abraod en zij zal me meenemen naar mijn Care project.

Ik heb er zin in!!

  • 14 Januari 2014 - 06:54

    Betty:

    Hey Sanne!
    Leuk je 1e verslagje xxx
    Liefs van Betty en Luna

  • 14 Januari 2014 - 06:58

    Lara Struik:

    San wat doe je het goed zeg! Zomaar even in je eentje,
    om nu al trots op te zijn!
    Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen en zo leuk bent ontvangen!
    En ben super benieuwd naar al je volgende verhalen!
    Dikke kus!

  • 14 Januari 2014 - 07:43

    Anja:

    Gisteren even je "live" gezien was heel fijn en je zat er relaxed bij, genieten San! En blijf van het junkfood af xxxxx

  • 14 Januari 2014 - 08:24

    Valerie:

    Lieverd, klinkt super allemaal. Ben heel blij dat alles oke is! Pas op jezelf en heel veel plezier! :-)
    En lekker reisverslagen voor het thuisfront blijven schrijven.

    Liefs!! Val

  • 14 Januari 2014 - 09:13

    Amy:

    Lieve Sannie! Wat fijn dat alles goed gegaan is en dat je daar zo goed bent ontvangen!
    Klinkt allemaal super tot nu toe! Succes morgen en hou ons op de hoogte! kus ams

  • 14 Januari 2014 - 11:59

    Karin De Roon:

    Leuk, San !!!!

    Ik vind je zooo stoer !
    HAVE FUN
    Ik ga je volgen

  • 14 Januari 2014 - 15:48

    Hanne:

    Sankaaaa lieve meid,

    Fijn dat alles goed is gegaan!! Pas op jezelf, geniet van alles!
    En blijf vooral verhalen schrijven dan weet ik een beetje hoe het met je gaat!

    Lobi xx

  • 14 Januari 2014 - 19:01

    Roy En Thea:

    Ha lieve Sanne,

    Wat een ervaring zo helemaal in je eentje zo'n reis maken. Fijn dat het klikt met de andere meisje. Nou meid, veel plezier, geniet ervan.

    Liefs en kus T&R

  • 15 Januari 2014 - 17:28

    Jacolien:

    Sann!! Super fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan xxx

  • 15 Januari 2014 - 17:44

    Roos:

    Hoi schat, bedankt voor je verslag, ik heb een paar familieleden op de mailinglijst gezet, ze zijn allemaal benieuwd, veel liefs, mam

  • 15 Januari 2014 - 18:20

    Nanno:

    Hé Sanne,
    Fantastisch dat je goed bent aangekomen en dat de eerste drukken zo positief zijn!
    Heel leuk je over twee weken te zien!!
    Veel succes en tot dan, Nanno

  • 15 Januari 2014 - 20:32

    Kirsten:

    Leuk San!! Ik ga je verslagen zeker volgen.
    Geniet ervan!
    dikke kus Kirsten

  • 16 Januari 2014 - 16:26

    Margreeth:

    Hoi Sanne,
    Leuk om nu te kunnen lezen wat je hebt beleefd !
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes,
    Margreeth.

  • 17 Januari 2014 - 23:19

    Pap En Mam:

    Hoi lieverd,
    Leuk om allemaal te lezen en ook om te zien dat zoveel anderen meelezen en reageren.
    We facetimen hopelijk gauw weer, zijn benieuwd naar hoe het gaat en hoe het werk bevalt,
    liefs, xxx, mam en pap

  • 18 Januari 2014 - 19:32

    Opa Henk En Oma Aukje:

    Veel succes en plezier lieve Sanne, je bent in ons hart.

  • 19 Januari 2014 - 09:51

    Tineke:

    Hoi Sanne,
    Wat leuk om te lezen. Heerlijk zo'n avontuur. Geniet ervan en veel succes en plezier met alles wat je doet! Kijk uit naar je volgende verslag. grtjs, ook van Bobbi en Chelsea, Tineke

  • 19 Januari 2014 - 17:15

    Inge :

    Hi Sanne, gister je vader en moeder op bezoek gehad die ons nieuwe huis kwamen bewonderen. Was heel gezellig. Daarmee ook uitgebreid verslag gehad van hoe je het daar maakt. Klinkt hartstikke leuk! Ga je enorm goed vermaken, kijk goed om je heen, zodat je met een rugzak vol mooie herinneringen en foto's straks weer terug komt. Ik hoor graag je verhalen (en foto's?) op het familieweekend!!
    Liefs, Inge

  • 19 Januari 2014 - 20:01

    Alexis:

    Mooi avontuur Sanne, geniet ervan!

  • 21 Januari 2014 - 16:33

    Paul:

    Ha Sanne, van Niels heb ik al wat gehoord over je "ontwikkelings" werk. ;-D. We hopen dat alles goed blijft gaan en horen graag meer van je. Veel liefs, Marjan en Paul.

  • 21 Januari 2014 - 18:14

    Aukje Devb:

    Zo ondernemende reislustige achternicht!! Net als alle andere reageerders, ben ik benieuwd naar je ervaringen en indrukken. Uitdagend zal het zeker voor je worden. Geniet ervan en als het echt nodig is mopper dan maar even zachtjes.... (Om geen verwarring met oma Aukje te krijgen teken ik met Aukje devb)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 5847

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: