Al op de helft van de reis! - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu Al op de helft van de reis! - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu

Al op de helft van de reis!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Maart 2014 | Costa Rica, Heredia

Aaah bijna op de helft van de reis!
De afgelopen weken heb ik alleen maar genoten, zo ontzettend veel weer gezien en gedaan!
De middag met de kinderen uit een arme buurt (van me vorige verslag) was erg leuk. Er was een springkussen gehuurd en lekker eten gekookt, de kinderen waren erg blij dat dit georganiseerd was en wij hadden allemaal een gezellig middag.

Dat weekend zijn Alice (Engeland) en ik naar het strand Jaco gegaan. Het was niet het allermooiste strand dat ik ooit heb gezien maar het was wel een heerlijke relaxe dag!
De Tica's die ik op werk heb leren kennen hadden me uitgenodigd om uit te gaan in Heredia. De vorige keer dat ik in Heredia uit ben gegaan ging het erg nog best "ruig" aan toe met dansen dus ik had me een beetje voorbereid op hetzelfde.
Gelukkig hadden de Tica's een heel ander plan en we zijn naar een lokale club gegaan net buiten Heredia. Hier danste iedereen zo goed!! Salsa, Merengue, Cumbia en Bachata, iedereen danste het en iedereen deed het perfect. Dat was heel tof om te zien!

Het weekend daarna zijn Alice, Caro (vrijwilliger uit Duitsland) en ik naar Manuel Antonio gegaan. Dit is een erg toeristisch maar gezellige plek in het zuid westen. Ons hostel was twee minuten van het strand en we hadden een zwembad met een bioscoop, dat voor maar 8 euro per nacht! Diezelfde zaterdag hebben we een boottocht gemaakt. We zaten vijf uur op een boot met glijbanen, jacuzzi's, gratis eten en drinken, ja, dat noem ik genieten..
We hebben dolfijnen gezien, gesnorkeld en voordat we weer terug gingen varen hebben we de zon onder zien gaan, een perfecte dag dus! Zondag hebben we nog even genoten van het strand (met aapjes op de achtergrond) maar het weekend was al weer snel voorbij.

Dit weekend zijn Alice en ik naar Montezuma geweest. Ik dacht dat Manuel Antonio een paradijs was maar Montezuma is nog veel beter! Het is een plek met allemaal studenten/backpackers en alles mag hier. Elke avond zijn er leuke feestjes en om de avond af te sluiten is er op het strand altijd wel een kampvuur te vinden. Montezuma ligt niet in de buurt van een stad en ligt eigenlijk een beetje in the middle of nowhere dus de sterrenhemel heeft een echte "wauw"-factor! De melkweg was goed te zien en we hebben zelfs Mars gezien (als ik iedereen bij het kampvuur moet geloven). We hebben veel nieuwe mensen ontmoet uit heel de wereld. Met sommige gaan we nog een keertje reizen!
In de middag zijn we gaan paardrijden, waar ik me erg op had verheugd!
Vier uur gereden op een paard genaamd Pinto (hier betekend dat rijst met bonen) naar vijf verschillende stranden, door bossen en een waterval. Het was een hele leuke ervaring maar vier uur is best lang om paard te rijden dus ik heb me een spierpijn....

Het weekend is weer voorbij en ik ben vandaag weer begonnen met werken. Het is me laatste week met de kinderen jammer genoeg. Volgende week begint me nieuwe project; Engelse les geven op een school. Ik heb er veel zin in maar ik ga de kinderen en Tica's erg missen!

X

  • 04 Maart 2014 - 07:54

    Anja:

    Lieve San, zo fijn om te lezen en te horen dat je het zo heerlijk hebt, blijf genieten want de tijd gaat super snel! (Wat voor ons dan weer fijn is want dan ben je weer snel hier) hahahaha
    Xxxanja

  • 06 Maart 2014 - 15:57

    Iet Mulder:

    querida sanne, megusto mucho tu reportero sobre tu viage en costa rica el tono es muy alegre y contento.conosces a muchas nuevas amigas y un pequenq ottra cultura.pienso el trabajo es buebo para ti. sabes mas sobre que quieres despues el viage o quieres un otro ano libre = como es tu desarollo en la idioma =no es facile escribir una carta en espanol. con un abrazo fuerte , oma iet

  • 10 Maart 2014 - 16:33

    Aukje De Visser-banksma:

    Hoi Sanne, dat Costa Rica lijkt me een prima land om een poosje uitgebreid nieuwe ervaringen op te doen! Veel plezier met de volgende uitdagingen die je staan te wachten. Hart. grt. Aukje de VB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 5852

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: