De laatste week is ingegaan - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu De laatste week is ingegaan - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu

De laatste week is ingegaan

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 April 2014 | Costa Rica, Heredia

Over iets minder dan een week zit ik alweer in het vliegtuig naar huis...
Het zal wel gek zijn om weer thuis te zitten, ik heb wel erg veel zin om iedereen thuis weer te zien maar aan de andere kant heb ik het hier ook zo naar me zin!

Robin is twee weken langsgekomen en we hebben een geweldige tijd achter de rug.
We zijn begonnen in Nicaragua. We verbleven in een hotel met een privé strand en hier heeft Robin even kunnen uitrusten van de reis van 14 uur naar Costa Rica.
Vervolgens zijn we naar La Fortuna gegaan en vulkaan Arenal. Op internet en reclame borden staat overal dat er nog lava te zien is van de vulkaan in de avond maar daar is niks van waar. Dat was voor ons allebei best een teleurstelling maar La Fortuna heeft wel hele mooie watervallen waar we in hebben gezwommen!

Monteverde was onze volgende bestemming, dit is het grootste regenwoud in Costa Rica. Gigantische bomen en ontzettend veel verschillende dieren. We zijn begonnen met de beroemde Kanopy tour. Kilometers ver gingen de kabelbanen, super leuk!
Daarna heb ik de bungeejump gedaan!! De sprong was 143 meter lang.. aaah, wat was dat eng! Maar ongeacht ik zo bang was ben ik toch blij dat ik het gedaan heb.
Na de adrenaline kick zijn we de volgene dag vroeg vertrokken naar Montezuma. Een plek aan de zee waar ik al eerder ben geweest. Hier hebben we een aantal nieuwe mensen ontmoet waarmee we de rest van de dagen zijn opgetrokken. Robin, twee vrienden uit Noorwegen en ik zijn de volgende dag gaan snorkelen. Ik had al eerder gesnorkeld in Manuel Antonio maar dat was een stuk minder mooi dan als in Montezuma.
De vissen werden gevoerd door onze gids en daardoor was de boot omsingeld met de vissen.
Later die dag zijn we voor de tweede keer gaan snorkelen op een andere plek. Er werd ons verteld dat daar haaien zaten. We zijn met de boot daar heen gevaren en inderdaad zaten er drie haaien in een grot ongeveer drie meter diep onder water. Ze waren niet gevaarlijk maar dat maakt de spanning er nog niet minder op. We hebben een aantal mooie foto's kunnen maken!

Het uitgaans leven in Montezuma is niet erg bijzonder. Er zijn een aantal lokale barren maar om echt te feesten zijn we naar Santa Theresa gegaan.
Met dezelfde groep die we hadden ontmoet in Montezuma zijn we verder gaan reizen naar Santa Theresa. Ongeveer een uur van Montezuma vandaan.
Santa Theresa staat bekend als de beste surfplek van Costa Rica. De golven waren ontzettend hoog en de hele stad is eigenlijk gebaseerd op het surfen. In de avond worden er een aantal feesten georganiseerd waar de hele stad op af komt.

Santa Theresa was onze laatste bestemming want Robin moest alweer terug naar Nederland. Het was ook voor de mensen hier in Costa Rica vakantie dus er reden geen bussen op de dag dat Robin en ik naar huis moesten. Dus toen hebben we een auto gehuurd met onze twee vrienden uit Noorwegen. Ik had verwacht dat we makkelijk zouden verdwalen maar er ging één weg van Santa Theresa naar San José dus dat ging ons makkelijk af!

Nu is het een week geleden dat Robin hier was en ik heb mijn laatste werkweek achter de rug. Gisteren was het mijn laatste dag en de leerlingen hadden hele lieve dingen voor me gemaakt en gekocht. Ik ga het heel erg missen! Als ik nog een keer terug kom (wat ik zeker zeker weten van plan ben) ga ik de leerlingen opzoeken op school!

Dit weekend ga ik met een aantal vrijwilligers voor de laatste keer naar het strand om het af te leren!

Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1457
Totaal aantal bezoekers 5848

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: